Kakor till snäll get

9
Igår kväll gjorde jag sirapskakor till getterna, dem var otroligt poppis idag! De var egentligen till häst & receptet är busenkelt!
  • 1,5 dl rågmjöl eller grahamsmjöl
  • 1,5 dl havregryn
  • 1,5 sirap
  • Sätt ungen på 150 grader. Lägg allt i en bunke och blanda. Forma kakorna så stora som du vill ha dem, grädda ca. 10-15 min. Låt svalna (då blir dem hårda). Servera!
Räcker till ca. 7 st kakor som är 5 cm långa, jag gjorde alldeles för stora så getterna tyckte det var lite svårt & tugga hela, haha.
Annars idag har jag fortsatt hjälpt min vän Helena & hennes blogg (www.helenasangberg.blogg.se) jag tycker ni borde kolla! Hon är otroligt duktig med hästar & ritar något så fruktansvärt bra.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sv; haha tackar! Laddade dock inte upp några bilder, kopierade bara från bloggen. ;)

2011-12-26 @ 21:07:32
URL: http://unicornblood.blogg.se/
Postat av: helena

haha, tack så mycket! Bloggen är fin pågrund av all hjälp jag fått av dig, även om jag ritat hästarna själv, så ska du ha ett enormt tack! (: Ser med spänning fram emot grymma bilder på din blogg, se till att vara aktiv nu! :D

2011-12-26 @ 21:25:47
URL: http://helenasangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback